Utrinki iz gorniškega dnevnika

M. Sagran (Sagranberg)
(1931 m)

Opis:

S turo začnemo pri zadnji kmetiji, v zatrepu doline Ugovizza. Od tod proti severu pelje gozdna cesta, po kateri se povzpnemo do sedla Lom (Sella di Lom / Lomsattel). S planine Dolinice (Dolinza Alm) krenemo levo čez travnike do ceste, po kateri nadaljujemo z našim vzponom. Za robom cesto zapustimo in se usmerimo na letno pot, v smeri katere se povzpnemo nad gozdno mejo. Od tod čez travnato južno pobočje nadaljujemo na vrh Starhanda.
S Starhanda odsmučamo na sedelce, zahodno pod vrhom. Spustimo se na SZ stran. Sprva skozi redek gozd, nato čez travnike odsmučamo na Goričansko planino (Görtschacher Alm). Pod planino pridemo do križišča. Stranska cesta se tu odcepi v levo. Za kratek čas še sledimo glavni cesti v desno, ko se pod nami odpre poseka, po kateri odsmučamo v graben (1430 m). Onstran grabna ujamemo gozdno cesto, po kateri se povzpnemo do sedla Mrzli studenec (Forcela di Fontana Fredda / Kalten Brunner). S sedla se usmerimo levo ter skozi gozd povzpnemo na travnat hrbet. Po njem se povzpnemo na vrh M. Sagrana (Konjščica).
Z vrha smučamo čez SV, z redkim gozdom poraslo, pobočje. Odloži nas v grabnu potoka Dolinza. Na drugi strani grabna ujamemo pristopno pot v smeri katere odmučamo v dolino.