Utrinki iz gorniškega dnevnika

Čas ture

8 ur

Zahtevnost

Monte Pisimoni(1880 m)in Monte Crostis(1894 m)

Divji svet Karnijskih Alp.

Opis:

S turo začnemo pri mostičku, v zahodnem delu vasi Ovedasso. Nekaj metrov višje, v smeri centra vasi, se v levo odcepi stranska cesta, ki nas pripelje na markirano pot št. 423. Steza skozi borov gozd je strma a nadvse prijetna. Strmina ne popusti vse do pod vrha, kjer se svet odpre in nekoliko položi. Od tod se čez travnike povzpnemo na razgleden vrh.
Z vrha nadaljujemo severno po grebenu. Čez škrbino Vidus se povzpnemo na M. Crostis. Na škrbini Forca. Fonderis ujamemo pot 425, kateri sledimo do ostankov vojaške utrdbe. Od tod se po mulatjeri začnemo spuščati v dolino.
Na višini 950m se odcepimo desno na pot 424. Previdno, saj se odcep da kaj hitro zgrešiti. Merila označenih poti ter sama uhojenost je v teh koncih pač drugačna.
Ozka steza nas vodi visoko nad sotesko. Strme stene nad in pod potjo jemljejo sapo. V tej divji prečki preteče še kar nekaj časa, dokler se pot dokončno ne spusti v Reveredo, od koder je po cesti do izhodišča še slabe pol ure pešačenja.