Utrinki iz gorniškega dnevnika

Zahtevnost

Cir V - Via Ferrata 2A
Gran Cir - Via Ferrata 1A

Cir V(2527 m)in Gran Cir(2592 m)

Ošiljena vrhova v grebenu Cirov.

Opis:

S turo začnemo na parkirišču na vrhu prelaza Gardena, kjer nas smerokazi usmerijo severno, proti ostenju špic. Dobro označena pot nas pripelje do zgornje postaje dvosede, od koder pot nadaljujemo proti gondolski žičnici Danterceppies, ki vozi iz Wolkensteina. Tu se usmerimo proti steni.
Po približno 15 minutah prispemo do vstopa v smer, ki se začne z nekaj lažjega plezanja. Po krajšem skoku se z lestvijo začne prava ferata. Smer se nadaljuje po manjšem grebenu in zavije levo v steno. Po nekaj obratih se konča na grebenu, tik pod vrhom. Po prečenju grebena sledi še kratek skok, ki pa zahteva kar nekaj akrobatskih spretnosti za vzpon na sam vrh. Na vrhu, ki ga krasi skromen križ prostora ni za več kot enega.
Sestopimo po manj zahtevni poti, ki se tik pod vrhom usmeri v levo do manjše škrbine. Od tod se po grapi spustimo na prečno pot proti Gran Cir-u. Vrh je lahko opazen, saj se mogočen križ vidi že s prelaza.
Pot se nadaljuje prečno do široke grape, po kateri se vzpnemo do njenega zatrepa. Pot tehnično ni zahtevna, saj se po začetnem zavarovanem delu, ki nas usmeri v desno, čez steno na greben, nadaljuje dobro uhojena pot na vrh.
Sestopimo po poti vzpona, nazaj na Passo Gardena.

Komentar k turi:

Via Feratta na Cir V je na čase precej zračna, vendar izredno lepo speljana. Užitki, ki zahtevajo nekaj poguma.