Utrinki iz gorniškega dnevnika

4 ure 30 minut

Težavnost orientacije

Zahtevnost brezpotja

Velika Martuljška Ponca(2602 m)

Lepo in samotno.

Opis:

S turo začnemo pri tretjem ovinku ceste na Vršič. Mimo koče v Krnici nadaljujemo proti Špiku. Ko pot začne v levo prečiti melišča markacije zapustimo ter se usmerimo naravnost proti izraziti, nagruščeni grapi, ki pada izpod Velike Dnine. Čez grušč se povzpnemo skozi grapo nato pa se umaknemo v desno, kjer ujamemo dobro uhojeno stezo. Strma pot nas med ruševjem in macesni pripelje na odprt svet. Čez melišča nadaljujemo pod mogočnim ostenjem Škrlatice. Pod bivakom se usmerimo desno proti zatrepu Velike Dnine. Skromni, ve melju skriti, stezici sledimo dokler se nam na levi ne odpre prehod v rdečo grapo. Vzpon skoznjo je zaradi krušljivosti malce tečen. Sledi še daljši plezalni odsek, vzpon skozi dobro viden žleb. Skala v njem je čvrsta in dobro razčlenjena. Skozi sam žleb večjih težav ni, ko pa se na koncu umaknemo v desno, zadiši po II. stopnji. Sidrišča za morebitno varovanje in spust po vrvi so urejena. Od tod se čez gruščnato pobočje povzpnemo na razgleden vrh.
Sestopimo po smeri vzpona.