Utrinki iz gorniškega dnevnika

3 ure 15 minut

Težavnost orientacije

Zahtevnost brezpotja

Dovški križ(2542 m)in Šplevta(2272 m)

Velikan v objemu velikanov.

Opis:

S turo začnemo v Poldovem rovtu, od koder se čez travnik odpravimo navkreber v gozd. Kmalu zasledimo zmerno vzpenjajočo se stezico v levo. Po približno pol ure hoda pridemo na razpotje, kjer se desno odcepi pot čez Brinovo glavo. Mi nadaljujemo po levi poti v grapo Rdečega potoka, ki pelje proti bivaku II. Steza, ki je ves čas dobro sledljiva, postane tu bolj strma. Sprva poteka po skalni grapi ter melišči, za izvirom Rdečega potoka pa po desni med macesni. Pot tu preči melišče v levo ter nas med ruševjem popelje do izravnave pod vznožjem Malega Matterhorna. Slabo vidna pot tik ob steni, nas usmeri čez melišče, od koder že zagledamo bivak. Ta nam pomaga pri orientaciji, saj je možnost vzpona čez trave pod njim mnogo udobnejša od nadaljnjega vzpenjanja čez melišče.
Od bivaka sledi vzpon čez skalne bloke na izravnavo pod vrhom Šplevte, od koder nadaljujemo z vzponom proti vrhu. Stezica nas popelje čez nezahteven skalni skok, nato pa poti sledimo čez trave, vse do skalnih rogljev, ki jih obidemo po desni. Pod vrhom se pot usmeri v desno proti škrbini, do katere imamo nekaj metrov spusta I. stopnje, vendar nam pri tem pomagajo vklesani stopi. Iz škrbine se po grebenu vzpnemo na vrh Dovškega križa. Kot je za Martuljške gore značilno, nas tudi Dovški Križ ne razočara s čudovitimi razgledi na sosednje gore in Amfiteater, ki je tokrat tik pod nami.
Do travnatega vznožja pod Šplevto sestopimo po isti poti. Od tod si v nekaj minutah privoščimo obisk še ene visoke, a manj atraktivne gore. Sledi spust do bivaka ter pozdrav črede ovac, ki so v teh krajih navdušene nad redkimi obiskovalci. Od bivaka sestopimo v smeri vzpona pri čemer nam pomagajo številna melišča, saj v eni uri 'pademo' nazaj v Vrata.

Komentar k turi:

Za vzpon na vrh Dovškega križa mi je najbolj všeč varianta, pri kateri že kmalu nad travami prečimo v desno. Spustimo se v grapo, ter čez krajše melišče povzpnemo do stene. Od tod se čez skalni skok povzpnemo do škrbine. Ocena, slaba II. stopnja.