Utrinki iz gorniškega dnevnika

Dolkova špica(2591 m)

Jugovzhodni greben.

Opis:

S turo začnemo v Vratih od koder se odpravimo proti bivaku IV. Od tod še dobrih 15 minut sledimo poti proti Škrlatici, vse do travnatega pomola pod vznožjem Dolkove špice. Tu markirano pot zapustimo in se usmerimo levo proti steni. Sprva čez trave nato lahkotnega plezanja čez lažje sklane prehode dosežemo iztek JV grebena. Glede na karakteristiko poti je orientacija relativno lahka. Smer plezanja je bolj ali manj jasna. Naravnost čez steno. Sicer pa je skala čvrsta in dobro razčlenjena, tako, da omogoča plezanje vsevprek. Sprva se držimo stezice, ki pelje rahlo v levo, nato pa nam je iztek dolgega žlebu dobra orientacijska točka za nadaljevanje. Po njem se povzpnemo daleč proti vrh Male Dolkove špice. Težave se gibljejo med I. in II. stopnjo. Žleb se izteče na skrotju, po katerem prečimo desno na greben ter po njem nadaljujemo proti vrhu. Do Dolkove špice sledi še nekaj prijetnega plezanja po grebenu. Med tem naletimo na nekoliko bolj siten prehod čez škrbino. Omeniti velja posebno izplezanje iz nje, II.
Z vrha sestopimo na Rdečo škrbino. Od tod sprva sledimo markirani poti proti Križu, ko pa se pod nami odprejo melišča, nas skromna stezica povede levo čeznje. Ne mine dolgo, ko, tik pred bivakom, zopet dosežemo markirano pot proti Škrlatici. Od tod se po poti vzpona spustimo nazaj v Vrata.