Utrinki iz gorniškega dnevnika

3 ure 45 minut

Zahtevnost

Korada

Razgleden vrh na robu Goriških Brd.

Potek ture:

Plave, Zamedveje, Vrtače, Korada, Kožbana, dolina potoka Kožbanjšček, Neblo, Drnovk, Vedrijan, Gonjače, Vrhovlje pri Kojskem, Plave

Opis:

S turo začnemo pri železniški postaji v Plavah. Za kratek čas sledimo cesti proti kraju Anhovo, ko se levo odcepi cesta proti Zamedveji. Asfaltirano cesto že po nekaj ovinkih zamenja makadam. Po lepo speljani, ovinkasti cesti se vzpenjamo čez južno pobočje Kanalskega Kolovrata. 30. serpentina nas pripelje na glavno cesto. Nadaljujemo levo po njej, na križišču, le malo naprej, pa desno proti Zavetišču na Koradi. Tik nad kočo je razgleden, planotast vrh, malo naprej pa kapela Sv. Genderce.
Z vrha Korade sledi dolg spust v dolino Kožbanščka, kjer si pod cesto lahko ogledamo slikovita korita Krčnik. Po dnu doline nadaljujemo do kraja Neblo, kjer se usmerimo levo ter skozi Drnovk in Vedrijan povzpnemo do razglednega stolpa Gonjače. Do Vrhovelj pri Kojskem nas čaka še nekaj vzpona, nato pa le še spust v Plave.